Gå till innehållet
Lättläst - startsida
Lättläst - startsida
  • Nu
  • Vardag
  • Finland
  • Böcker och broschyrer
  • Länkar
teams logo

Teams på datorn

Teams är ett program du kan ringa med. När du ringer med Teams ser du den du talar med och dig själv på skärmen. Du kan ha Teams på datorn, telefonen eller pekplattan. Så här använder du Teams på en dator med Windows.

Vill du läsa den här texten med bilder? Tryck här eller på bilden nedan så öppnas ett pdf-dokument.

Så här deltar du i ett Teams-möte:

  1. Om någon bjuder in dig till ett Teams-möte får du epost med en Teams-länk.
  2. Klicka på Teams-länken.
  3. Öppna teams i din webbläsare. Tryck på knappen till höger i mitten på skärmen.
  4. Om du vill kan du också ladda ner programmet.
  5. Klicka på Ja, så att andra kan se och höra dig på mötet.
  6. Skriv in ditt namn och tryck på Anslut nu. Vänta sedan på att bli insläppt till mötet.

När du är med på ett Teams-möte:

Rör på musen så syns en rad med knappar. Du kan sätta på och stänga av kameran på kamera-knappen. Du kan sätta på och stänga av mikrofonen på mikrofon-knappen. Tryck på den röda luren när du vill lämna mötet.

OM LATTLAST.FI

 

TA KONTAKT

STEA:s Med stöd av Veikkaus intäkter logotyp
  • Nu
  • Vardag
  • Finland
  • Böcker och broschyrer
  • Länkar