Lättläst.fi är en lättläst webbplats.
Här kan du läsa om till exempel lagar, boende och naturen i Finland på lättläst svenska.
Du kan också läsa om lättlästa böcker och lättlästa broschyrer.
LL-Center har skapat webbplatsen. LL-Center arbetar med lättlästa texter och lättlästa böcker på svenska i Finland.
LL-Center är en del av FDUV.
Webbplatsen innehåller bilder från Pixabay och Canva.
Vårt mål är att så många som möjligt kan använda webbplatsen så lätt som möjligt.
Tillgänglinghetsutlåtande (inte på lätt svenska)
Vår webbplats använder inte kakor eller så kallade cookies.
För webbstatistik använder vi ett verktyg som heter Matomo. Matomo använder inte kakor.
Läs mer på Matomos webbplats (inte på lätt svenska)