Gå till innehållet
Lättläst - startsida
Lättläst - startsida
  • Nu
  • Vardag
  • Finland
  • Böcker och broschyrer
  • Länkar
  • Nu
  • Vardag
  • Finland
  • Böcker och broschyrer
  • Länkar

Länkar

Tio fakta om läsning
Beskrivning
Klicka på bilden så kommer du till Läscentrums tio tips om läsning.
En hand med utsträckt pekfinger.
Nödcentralsverket
Beskrivning
Klicka på bilden så kommer du till Nödcentralverkets lättlästa webbplats.
En hand med utsträckt pekfinger.
Lättläst om alkohol och spelberoende
Beskrivning
Klicka på bilden och läs om beroende av penningspel och rusmedel.
En hand med utsträckt pekfinger.
Lätta bladet
Beskrivning
Klicka på bilden så kommer du till Lätta bladets webbplats.
En hand med utsträckt pekfinger.
Lätta bladet med symbolstöd
Beskrivning
Klicka på bilden så kommer du till Lätta ladet med symbolstöd.
En hand med utsträckt pekfinger.
Yle nyheter på lätt svenska
Beskrivning
Klicka på bilden så kommer du till Yle nyheter på lätt svenska.
En hand med utsträckt pekfinger.
8 Sidor
Beskrivning
Klicka på bilden så kommer du till tidningen 8 Sidors webbplats med nyheter från Sverige.
En hand med utsträckt pekfinger.
Lättläst om kyrkan
Beskrivning
Klicka på bilden så kommer du till Evangelisk-lutherska kyrkans lättlästa webbsidor.
En hand med utsträckt pekfinger.
Lättläst om riksdagen
Beskrivning
Klicka på bilden så kommer du till riksdagens lättlästa webbsidor.
En hand med utsträckt pekfinger.
Lättläst om FDUV
Beskrivning
Klicka på bilden så kommer du till FDUV:s lättlästa webbsidor.
En hand med utsträckt pekfinger.
Papunet
Beskrivning
Klicka på bilden så kommer du till Papunets webbplats med information om alternativ kommunikation.
En hand med utsträckt pekfinger.
Lättläst om DuvTeatern
Beskrivning
Klicka på bilden så kommer du till DuvTeaterns lättlästa webbsidor.
En hand med utsträckt pekfinger.
Nathalies bokhörna
Beskrivning
Klicka på bilden så kan du se vidor med tips på lättlästa böcker.
En hand med utsträckt pekfinger.
Lättläst FPA
Beskrivning
Klicka på bilden så kommer du till FPA:s lättlästa webbplats.

OM LATTLAST.FI

TA KONTAKT

 

LL-Center logo Finansierad av social- och hälsovårdsministeriet