Gå till innehållet
Nu
Vardag
Finland
Böcker och broschyrer
Länkar
Broschyrer
Presidentval 2024
Beskrivning
I den här broschyren kan du läsa hur du röstar i presidentvalet i Finland 2024. Klicka på bilden.
Dokument
Spelar du för mycket?
Beskrivning
Här kan du testa om du spelar för mycket penningspel. Du får veta hur du kan minska på spelandet.
Dokument
Dricker du för mycket?
Beskrivning
Här kan du testa om du använder för mycket alkohol. Du får veta hur du kan dricka mindre.
Dokument
Trygg i ditt eget hem
Beskrivning
Här kan läsa hur du kan öka brandsäkerheten i ditt hem. Du får också veta hur du ska göra i en nödsituation.
Dokument
En bok om arbete
Beskrivning
I den här boken kan du läsa om olika sätt att arbeta och om att det går att kombinera lönearbete med att ha en pension.
Dokument
Kropp, känslor och sex
Beskrivning
I den här broschyren kan du läsa om kroppen, känslor och sexualitet. Klicka för att öppna broschyren.
Dokument
Läskunnighetsstrategin
Beskrivning
I Läskunnighetsstrategin hittar du tips på hur du kan utveckla din läskunnighet och finna glädjen i att läsa.
Dokument
Goda råd om pengar
Beskrivning
I den här broshyren kan du läsa goda råd om pengar. Klicka för att öppna broschyren.
Dokument
Tips och råd för trygg matlagning
Beskrivning
I den här broschyren kan du läsa om hur du ska laga och förvara mat på ett sådant sätt att ingen blir sjuk. Klicka för att öppna broschyren.
Dokument
Så här fungerar vår demokrati
Beskrivning
I den här broshyren kan du läsa om hur vår demokrati fungerar. Klicka för att öppna broschyren.
Dokument