Gå till innehållet
Lättläst - startsida
Lättläst - startsida
  • Nu
  • Vardag
  • Finland
  • Böcker och broschyrer
  • Länkar
zoom

Zoom på datorn

Zoom är ett program du kan ringa med. När du ringer med Zoom ser du den du talar med och dig själv på skärmen. Du kan ha Zoom på datorn, telefonen eller pekplattan. Så här använder du Zoom på en dator med Windows.
 

Vill du läsa den här texten med bilder? Tryck här eller på bilden nedan så öppnas ett pdf-dokument.

Så här deltar du i ett möte via Zoom

  1. Klicka på Zoom-länken. Länken får du till exempel per epost eller så hittar du den på en webbsida. Då startar Zoom.
  2. Första gången du använder Zoom laddas det ner till din dator. Om inget händer kan du trycka på Zoom.exe nere till vänster. Då syns en ruta på skärmen. Om du har använt Zoom tidigare på din dator startar Zoom genast.
  3. Skriv ditt namn i fältet och tryck på Join Meeting. Då syns en ny ruta på skärmen.
  4. Tryck på I agree. Då borde det synas en bild på dig själv från din webbkamera.
  5. Tryck på Join with video. Då kommer du till mötet.
  6. Tryck på Join with Computer Audio. Nu är du med på mötet. Du kan prata med andra som deltar i mötet. Men kom ihåg att prata en åt gången.
 

 

OM LATTLAST.FI

 

TA KONTAKT

STEA:s Med stöd av Veikkaus intäkter logotyp
  • Nu
  • Vardag
  • Finland
  • Böcker och broschyrer
  • Länkar